Vind je het lastig prioriteiten te stellen en kom je daardoor niet uit met je tijd? Lees hier hoe je prioriteiten kunt stellen. 

Vorige week stond er een artikel in het Financieel Dagblad over de noodzaak van het verhogen van de arbeidsproductiviteit in relatie tot de stijgende lonen. 

Het verhogen van onze productiviteit is sinds jaar en dag een belangrijk onderwerp van gesprek en onderzoek. Ook nu er in veel bedrijven en organisaties veel openstaande vacatures zijn. Moet iedereen dan een tandje harder werken?  

We willen een verhoogde, ongezonde werkdruk voorkomen die voor niemand goed is. Een burn-out ligt al snel op de loer. 

Hoe stel je de juiste prioriteiten en maak je onderscheid in hoofd- en bijzaken? 

‘Moet ik dit nu doen?’ is een eenvoudige vraag die je jezelf kunt stellen voordat je ja zegt tegen een uit te voeren actie. Deze werkt nog beter als je daarbij ook eerst tot tien telt voordat je een beslissing neemt.  

Probeer het maar eens uit. Je zult verbaasd zijn over hoe snel je leert duidelijke keuzes te maken en heel kritisch te zijn met waar jij je tijd aan besteedt. 

 

‘To Do or Not To Do’