Heb jij ook verhuisdozen staan die je eigenlijk nog een keer zou willen bekijken? Lees dan verder.

Als mens verzamel je allerlei spullen. Je gaat naar IKEA, Blokker of bent online aan het snuffelen. Je koopt iets wat je ‘echt nodig’ hebt of een oplossing lijkt te zijn voor een ‘probleem’ wat je hebt. Bijvoorbeeld een extra kastje voor de badkamer, een handig rekje voor in de keuken of een leuke spiegel voor de logeerkamer. Het zijn handige en leuke spullen die het leven makkelijker of gezelliger maken.

 

Wat ik regelmatig zie gebeuren is dat deze spullen onuitgepakt ergens terecht komen en niet gebruikt worden. Herkenbaar? Zet het daar maar even neer dacht je toen. Vervolgens is het een aantal keer verplaatst en uiteindelijk heb je het in een verhuisdoos gedaan want daar was nog plaats. Als je deze doos en wellicht nog een aantal andere verhuisdozen ergens hebt geplant staan deze gewoon te niksen. Ze wachten op het moment dat je er ‘een keer’ mee aan de slag gaat. De meeste mensen zijn zich niet bewust van dit uitstelgedrag en hebben daar ook geen last van. Zeker niet als de dozen uit het zicht geplaatst zijn op zolder, de garage of logeerkamer. En zo ontstaan onuitgepakte verhuisdozen.

Wellicht is nu een goed moment eens kritisch door je huis, werkkamer of zolder te lopen en jezelf de volgende vragen te stellen en eerlijk te beantwoorden:

  • Heb ik last van deze spullen?
  • Heeft mijn partner, kind of huisgenoot hier last van?
  • Ben ik bereid hier keuzes over te maken?
  • Ben ik bereid aan de slag te gaan met deze spullen?

 

Als je twee of meer van de vragen met een volle JA hebt beantwoord is het tijd een Organizing sessie met jezelf af te spreken.

Je kunt dan deze zaken gaan doorlopen, keuzes maken over wat je wel of niet wil bewaren en daarna de over gebleven zaken opnieuw indelen.